| 
               Porady
                 
                     
                 
Rozrusznik nie obraca się przy włączonej stacyjce na zapłon
 
Rozrusznik wolno się obracarozładowany akumulatorprzewody akumulatora zaśniedziałe będą skorodowanebrak połączenia akumulatora z masąmasa silnika poluzowana lub zerwanaprzewody rozrusznika poluzowane lub zerwaneuszkodzony przełącznik zapłonu/rozrusznikapoważna awaria (zatarcie silnika)uszkodzony rozrusznik 
Rozrusznik kręci się ale nie porusza silnikaczęściowo rozładowany akumulatorprzewody akumulatora zaśniedziałe będą skorodowanebrak połączenia akumulatora z masąmasa silnika poluzowana lub zerwanaprzewody rozrusznika poluzowane lub zerwaneawaria rozrusznika 
Rozrusznik kręci normalnie ale silnik nie daje się uruchomićzęby koła zamachowego zniszczonemocowanie rozrusznika poluzowane 
Silnik zapala ale zaraz gaśniezanieczyszczone będą zerwane przewody wysokiego napięciamokre przewody wysokiego zapięcia / świecebrak paliwaza duże ssanie - przy gorącym silnikuza małe ssanie - przy zimnym silnikuinna awaria zapłonuinna awaria układu paliwowegosłaba kompresjapoważna awaria (pęknięty lub pasek wałek rozrządu) 
Silnik gaśnie i nie daje się uruchomić, lub gaśnie nagleawaria silnika krokowego wolnych obrotówfałszywe powietrze w układzie zasilaniamało paliwa w zbiornikuuszkodzone zaworki w pompce paliwa (układ zasilania gaźnikowy)awaria zapłonu (za duże przerwy na świecach) 
Szarpanie podczas przyspieszaniapoluzowane lub zerwane przewody niskiego napięciazalane przewody wysokiego napięciawilgoć w aparacie zapłonowyminna awaria zapłonupoważna awaria (zerwany pasek rozrządu) 
Silnik przerywa - awarie układu zasilania / zapłonowegoniewłaściwy poziom paliwaniewłaściwy czas zapłonuuszkodzony bądź zniszczony rozpylaczuszkodzony bądź rozregulowany gaźnikzanieczyszczony węglowym nalotem silnik 
Silnik gaśnie - inne przyczynypusty zbiornik paliwaawaria pompy paliwazatkany filtr paliwauszkodzony wtryskiwaczinna awaria układu paliwowegoawaria przewodów wysokiego napięcia (wilgotne, przetarte, wypalone) 
Przegrzewanie się silnikaprzegrzewanie się silnikapoważna awaria (wałek rozrządu) 
wyciek płynu chłodniczego do silnikawyciek płynu chłodniczego na zewnątrzuszkodzenie termostatuniski poziom olejuzatarcie hamulcówuszkodzenie chłodnicyuszkodzony wentylator chłodnicyzatkane przewody płynu chłodniczegoniewłaściwa regulacja zapłonuawaria komputera będą jego czujnikówuboga mieszanka paliwa z powietrzem
 Uwaga: Nie wolno dolewać zimnej wody do układu chłodzenia przy gorącym silniku, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem układu oraz poparzeniami.
 
 Niskie ciśnienie oleju w silniku
(Wskaźnik ciśnienia w minimalnym położeniu lub świeci się kontrolka ciśnienia oleju)
 
niski poziom olejuniewłaściwy olej silnikowyzwarcie w kontrolce lub wskaźniku (masa)przegrzewanie się silnikazatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przepływu olejuuszkodzony zawór ciśnienia olejuzatkany smok (niemożność poboru oleju z miski olejowej)uszkodzenie pompy olejowej
 Uwaga: Niskie ciśnienie oleju w silnikach o dużym przebiegu podczas pracy na jałowym biegu niekoniecznie musi być przyczynę do niepokoju. Natomiast nagła utrata ciśnienia w silniku podczas jazdy jest dużo bardziej poważna. Przede wszystkim należy sprawdzić elektryczne połączenia wskaźnika oraz przekaźnik kontrolki ostrzegającej o niskim ciśnieniu, przed sprawdzeniem silnika. Jeżeli przewody wyglądają na sprawne, a kontrolka nadal się świeci pod żadnym pozorem nie wolno kontynuować jazdy, gdyż grozi to zatarciem a w konsekwencji zniszczeniem silnika.
 
 Hałasy silnika
 
świst
nieszczelne węże powietrznenieszczelny gaźnik Stuki
niewłaściwie ustawione zaworyuszkodzone zaworyuszkodzony pasek (lub łańcuszek) rozrząduuszkodzona uszczelka tłokazbyt wczesny zapłon Pukanie
niezamierzony kontakt mechaniczny częściuszkodzenie urządzeń peryferyjnych (alternator, pompa wodna itp.)klepanie tłoka (spowodowane pęknięciem płaszcza prowadzącego)zatarcie lub obracanie się panewki wału korbowego | 
                
                  
                                        
                      |  .: Silnik :. 
  .: Hydraulika :. 
  .: Jak kupować :. 
  |  |
 |