Porady
Rozrusznik nie obraca się przy włączonej stacyjce na zapłon
- rozładowany akumulator
- przewody akumulatora zaśniedziałe będą skorodowane
- brak połączenia akumulatora z masą
- masa silnika poluzowana lub zerwana
- przewody rozrusznika poluzowane lub zerwane
- uszkodzony przełącznik zapłonu/rozrusznika
- poważna awaria (zatarcie silnika)
- uszkodzony rozrusznik
Rozrusznik wolno się obraca
- częściowo rozładowany akumulator
- przewody akumulatora zaśniedziałe będą skorodowane
- brak połączenia akumulatora z masą
- masa silnika poluzowana lub zerwana
- przewody rozrusznika poluzowane lub zerwane
- awaria rozrusznika
Rozrusznik kręci się ale nie porusza silnika
- zęby koła zamachowego zniszczone
- mocowanie rozrusznika poluzowane
Rozrusznik kręci normalnie ale silnik nie daje się uruchomić
- zanieczyszczone będą zerwane przewody wysokiego napięcia
- mokre przewody wysokiego zapięcia / świece
- brak paliwa
- za duże ssanie - przy gorącym silniku
- za małe ssanie - przy zimnym silniku
- inna awaria zapłonu
- inna awaria układu paliwowego
- słaba kompresja
- poważna awaria (pęknięty lub pasek wałek rozrządu)
Silnik zapala ale zaraz gaśnie
- awaria silnika krokowego wolnych obrotów
- fałszywe powietrze w układzie zasilania
- mało paliwa w zbiorniku
- uszkodzone zaworki w pompce paliwa (układ zasilania gaźnikowy)
- awaria zapłonu (za duże przerwy na świecach)
Silnik gaśnie i nie daje się uruchomić, lub gaśnie nagle
- poluzowane lub zerwane przewody niskiego napięcia
- zalane przewody wysokiego napięcia
- wilgoć w aparacie zapłonowym
- inna awaria zapłonu
- poważna awaria (zerwany pasek rozrządu)
Szarpanie podczas przyspieszania
- niewłaściwy poziom paliwa
- niewłaściwy czas zapłonu
- uszkodzony bądź zniszczony rozpylacz
- uszkodzony bądź rozregulowany gaźnik
- zanieczyszczony węglowym nalotem silnik
Silnik przerywa - awarie układu zasilania / zapłonowego
- pusty zbiornik paliwa
- awaria pompy paliwa
- zatkany filtr paliwa
- uszkodzony wtryskiwacz
- inna awaria układu paliwowego
- awaria przewodów wysokiego napięcia (wilgotne, przetarte, wypalone)
Silnik gaśnie - inne przyczyny
- przegrzewanie się silnika
- poważna awaria (wałek rozrządu)
Przegrzewanie się silnika
- wyciek płynu chłodniczego do silnika
- wyciek płynu chłodniczego na zewnątrz
- uszkodzenie termostatu
- niski poziom oleju
- zatarcie hamulców
- uszkodzenie chłodnicy
- uszkodzony wentylator chłodnicy
- zatkane przewody płynu chłodniczego
- niewłaściwa regulacja zapłonu
- awaria komputera będą jego czujników
- uboga mieszanka paliwa z powietrzem
Uwaga: Nie wolno dolewać zimnej wody do układu chłodzenia przy gorącym silniku, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem układu oraz poparzeniami.
Niskie ciśnienie oleju w silniku
(Wskaźnik ciśnienia w minimalnym położeniu lub świeci się kontrolka ciśnienia oleju)
- niski poziom oleju
- niewłaściwy olej silnikowy
- zwarcie w kontrolce lub wskaźniku (masa)
- przegrzewanie się silnika
- zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przepływu oleju
- uszkodzony zawór ciśnienia oleju
- zatkany smok (niemożność poboru oleju z miski olejowej)
- uszkodzenie pompy olejowej
Uwaga: Niskie ciśnienie oleju w silnikach o dużym przebiegu podczas pracy na jałowym biegu niekoniecznie musi być przyczynę do niepokoju. Natomiast nagła utrata ciśnienia w silniku podczas jazdy jest dużo bardziej poważna. Przede wszystkim należy sprawdzić elektryczne połączenia wskaźnika oraz przekaźnik kontrolki ostrzegającej o niskim ciśnieniu, przed sprawdzeniem silnika. Jeżeli przewody wyglądają na sprawne, a kontrolka nadal się świeci pod żadnym pozorem nie wolno kontynuować jazdy, gdyż grozi to zatarciem a w konsekwencji zniszczeniem silnika.
Hałasy silnika
- świst
- nieszczelne węże powietrzne
- nieszczelny gaźnik
- Stuki
- niewłaściwie ustawione zawory
- uszkodzone zawory
- uszkodzony pasek (lub łańcuszek) rozrządu
- uszkodzona uszczelka tłoka
- zbyt wczesny zapłon
- Pukanie
- niezamierzony kontakt mechaniczny części
- uszkodzenie urządzeń peryferyjnych (alternator, pompa wodna itp.)
- klepanie tłoka (spowodowane pęknięciem płaszcza prowadzącego)
- zatarcie lub obracanie się panewki wału korbowego
|
.: Silnik :.

.: Hydraulika :.

.: Jak kupować :.
 |
|